תכנון וביצוע פרויקט חקר קבוצתי בלמידה סינכרונית שיתופית

תכנון וביצוע סקירה רחבה של נושא המדידות בתוכנית הלימודים, מסמך ציוני הדרך וספרי לימוד והצגת התפתחותו בצורה ממוקדת בפוסטר דיגיטאלי (לעיתים בעל שכבות מידע).

מבוא :הדגם מציג תהליך חקר קבוצתי המתרחש בסביבה סינכרונית וכולל תכנון וביצוע סקירה רחבה של הנושא הנלמד. כל קבוצת סטודנטים חוקרת תת נושא מתוך הנושא הרחב ומייצגת את הלמידה באמצעות פוסטר דיגיטלי (לעיתים בעל שכבות מידע).

הצגת הדגם: במסגרת הקורס "ניתוח אירועים מתמטיים" נלמד נושא המדידות, כחלק מלימודי הגיאומטריה הנכלל בתוכנית הלימודים במתמטיקה לחינוך היסודי. תחילה המהלך תוכנן בשיתוף עמיתה, ד"ר חווה אביטל, ללמידה פרונטלית ועבודה בקבוצות פנים אל פנים. עם פרוץ משבר הקורונה והמעבר ללמידה מרחוק, החלטתי לקיים את מהלך הלמידה בהתאמה למציאות המתבקשת, ולמנף אותו ללמידת חקר קבוצתית הכוללת שימוש בכלים טכנולוגיים המקדמים הוראה פעילה ושיתופית.
הדגם מציג תכנון וביצוע סקירה רחבה של נושא המדידות בתוכנית הלימודים, מסמך ציוני הדרך וספרי לימוד והצגת ההתפתחות בפוסטר דיגיטלי.

לחצו על התמונה לצפייה בדגם ההוראה:

רפלקציה: כמנחה את התהליך, סביבת הלמידה אפשרה לי לצפות בעבודת הסטודנטים, ללמוד על האינטראקציה ביניהם ועל אופן התמודדותם עם המשימה. המעבר בין החדרים בזום וההנחיה בזמן אמת אפשרה לסטודנטים להתקדם בתהליך, לשתף במקורות מידע, ביישומונים ובמסמכים ולהגיע לתוצר קבוצתי שיתופי המשקף את הבנתם.

פרטי המרצה:

רחל פילו

מאפיינים נוספים:

דירוג המתודה:

תוצאות דירוג הגולשים:

דיון:

השאר/י תגובה

דילוג לתוכן