הצגת הדגם: במסגרת הקורס "מבוא לפסיכולוגיה", בניתי שיעור בכיתת עתיד המאפשר לסטודנטיות/ים לתרגל את עקרונות תאוריית הלמידה בקבוצות קטנות ובאופן חוויתי. שמתי לב כי תאוריה זו, מכל התאוריות הנלמדות בקורס, קשה יותר להבנה וכי הסטודנטיות/ים מתקשות/ים באבחנה בין המונחים השונים של התאוריה. לכן, ניסיתי לבנות דגם אשר יספק להם תרגול של מונחים אלו באופן חוויתי, המשלב גם הומור (נבחרו גם סרטונים מסדרות קומיות) ובקבוצות קטנות לצורך סיעור מוחות. כל אחת מהקבוצות תרגלה את התאוריה בעזרת הסרטונים בכל אחת מהעמדות בכיתה. המטרה שלי בשיעור זה הייתה לאפשר לסטודנטים/יות להבין לעומק את מונחי התאוריה וליישם את ההבנה שלהם על ניתוח הדמויות בסרטונים וההתנהגות שלהן.
לחצו על התמונה לצפייה בדגם בהרחבה:
רפלקציה: נעשה שימוש במודל זה עם סטודנטיות מהמחלקה לחינוך יסודי. מעבר להנאה המלווה לניתוח סרטונים שחלקם הומוריסטיים ולעבודה בשיתוף פעולה בקבוצות קטנות, החיבור בין תכני הסרטונים לתאוריה חידד אצל הסטודנטיות את האבחנה בין מונחיה השונים של התאוריה ובמקרה הספציפי בין התניה קלאסית להתניה אופרנטית. מרחב כיתת העתיד הגביר את המעורבות בלמידה ותרם לחוויה. מצגת עם הסרטונים השונים הועלתה למוודל בסוף השיעור.