מודל הכיתה ההפוכה – סטודנטים לומדים, מלמדים ומיישמים

הקורס מועבר כסדנה. הסטודנטים לומדים את חומר הלימוד באמצעות מצגות שהמרצה מכין, כל קבוצה מעבירה שיעור על אחד מנושאי הקורס, ומכילה את הידע על חברה נחקרת.

מבוא: מודל הכיתה ההפוכה הופך את היוצרות מבחינת ההתנהלות בכיתה. במקום להאזין להקנייה של המורה בכיתה ולתרגל את החומר הנלמד בבית. במודל הכיתה ההפוכה, הסטודנטים לומדים את הנושא באופן עצמאי בבית, ובשיעור מקיימים דיון, מתרגלים ומיישמים את החומר הנלמד.

 הצגת הדגם: במסגרת התואר לניהול עסקי חברתי אני מלמד את הקורס "ניתוח דוחות כספיים". הבחירה ללמד במודל של הכיתה ההפוכה נבעה מהתמודדות עם מספר אתגרים, ביניהם הגברת נוכחות הסטודנטים בשיעורים, העלאת מעורבותם ועידוד ללקיחת אחריות אישית על תהליך הלמידה. כמו-כן, רציתי שמקומי כמרצה יבוא לידי ביטוי באופן מיטבי יותר, כמי שמסייע לסטודנטים להתמודד עם יישום, הטמעה והפנמה של הנושאים הנלמדים בקורס.

לחצו על התמונה כדי לראות את הדגם בהרחבה

מודל הכיתה ההפוכה

רפלקציה: הקורס עבד טוב יותר הן עבורי והן עבור הסטודנטים. הבניית הידע במהלך הקורס נעשתה באופן הדרגתי. הסטודנטים הפגינו אחריות על תהליך הלמידה ואף חוו רמת אתגר גבוהה יותר במהלך הלמידה, כיוון שהדגש בקורס הופנה בעיקר ליישום החומר.

פרטי המרצה:

משה מימון

מרצה בחוג לניהול ויזמות של עסקים חברתיים, עורך אתר ומגזין FUNDER, דוגל באחריות אישית ומאמין בשיפור מתמיד של תהליך הלמידה.

מאפיינים נוספים:

דירוג המתודה:

תוצאות דירוג הגולשים:

דיון:

השאר/י תגובה

דילוג לתוכן