כיצד לקדם לומד עצמאי וביצועי הבנה בלמידה מרחוק

הדגם עוסק במשימות חקרניות המלוות בהערכה-חלופית. המשימות החקרניות מאפשרות לסטודנטים להתנסות בלמידה עצמית ולבטא את התובנות שלהם בדרך יצירתית באמצעות הפקה של תוצר דיגיטלי.

דגם הלמידה המוצע כאן מותאם ללמידה מרחוק ומשלב בין למידה סינכרונית ולמידה א-סינכרונית: הצגת המשימה החקרנית בשיעור- סינכרוני וליווי תהליך הלמידה וביצוע המשימה באתר הקורס באופן א-סינכרוני. כמו כן, מודגמת שיטת הערכה חלופית לתוצר מסוג זה באמצעות מחוון ייעודי.

בדגם זה מוצגים שני סוגים של כלים דיגיטליים: פוסטר דיגיטלי (באמצעות הכלי Thinglink) ועלון מידע דיגיטלי (הכלי Smore).

מעוניינים להתנסות? לרשותכם שלושה כלי עזר:

1. תבנית למתן הנחיות לסטודנטים לביצוע המשימות
2. דף הדרכה לשימוש בכלי Thinglink
3. דף הדרכה לשימוש בכלי Smore

לנוחותכם, מצגת ההדרכה – כיצד לקדם לומד עצמאי וביצועי הבנה בלמידה מרחוק (פורמט PDF)

לקריאה בהרחבה על Thinglink – כלי דיגיטלי ליצירת ריבוד (אנוטציה) באתר השראות

לקריאה בהרחבה על SMORE – כלי ליצירת עלון מידע באתר השראות

סביבה לימודית שבה מיושם הקורס:  אתר מלווה קורס, למידה מרחוק באמצעות כלי לניהול מפגש סינכרוני.

יוצרות הדגם: סיגל בן עמרם וחגית ירום – צוות פדגוגיה דיגיטלית

פרטי המרצה:

סיגל בן עמרם

בעלת תואר שלישי במדעי המידע ותואר שני בתולדות עם ישראל. מומחית לשילוב פדגוגיה דיגיטלית בהוראה. פועלת במשך שנים רבות לקידום החינוך ל'אוריינות מידע' ול'אוריינות דיגיטלית' במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה. מאמינה בדרכי.

מאפיינים נוספים:

דירוג המתודה:

תוצאות דירוג הגולשים:

דיון:

השאר/י תגובה

דילוג לתוכן