
בית > למידה דיגיטלית
למידה מרחוק היא למידה המתבצעת באופן כזה שהמרצה והסטודנטים נמצאים במקומות פיזיים מרוחקים.
למידה מרחוק יכולה להתבצע באופן סינכרוני בזמן אמת או באופן א-סינכרוני מושהה.
למידה מרחוק סינכרונית נעזרת בפלטפורמות ייעודיות לכך כגון ZOOM או TEAMS.
למידה מרחוק א-סינכרונית מתבצעת באמצעות אתר מלווה קורס כדוגמת MOODLE או Google Classroom
סרטון הדרכה למרצים.ות:
אדפאזל היא פלטפורמה ליצירת סרטונים אינטראקטיבים להקניית ידע תוך צפייה פעילה, ומעקב על הלמידה.
פליפגריד היא פלטפורמה דיגיטלית חינמית מסוג 'לוח שיתופי', המקדם למידה חברתית (social learning).
בניית שיעור סינכרוני מיטבי המשלב שימוש מושכל בכלים דיגיטליים לצורך הקנייה של החומר הנלמד, בדיקת ההבנה של הסטודנטים והגברת מעורבותם בשיעור.
הדגם מציג פרקטיקת הוראה חוויתית: לימוד והוראה באמצעות חדר בריחה מקוון. לאחר מבוא קצר, הכיתה מחולקת לצוותי מחקר ועבודה, אשר יוצרים חדר בריחה מקוון בנושא מן האגדות! בסיום, קבוצות תלמידי חט"ב מתנסים בתוצר המוגמר.
מפגש א-סינכרוני הוא מפגש שבו קבוצת הלומדים אינה נפגשת פנים אל פנים, אלה המרצה מציג תכנים ומטלות באתר מלווה קורס והתלמידים מבצעים את המטלות ולומדים בהנחיית המרצה.
ניהול שיעור סינכרוני בזמן-אמת, דרכים ליצירת מעורבות של הלומדים, כלים דיגיטליים שניתן לשלב במהלך השיעור ועוד.
הדגם עוסק במשימות חקרניות המלוות בהערכה-חלופית. המשימות החקרניות מאפשרות לסטודנטים להתנסות בלמידה עצמית ולבטא את התובנות שלהם בדרך יצירתית באמצעות הפקה של תוצר דיגיטלי.
MOODLE היא פלטפורמה דיגיטלית המשמשת הן לניהול הלמידה (LMS) – ניהול משתתפים, מתן ציונים, רישום נוכחות – והן לליווי קורס באמצעות הצגת תכני הלמידה, עריכת מבחנים ומטלות, ניהול דיונים וקיום תקשורת בין הלומדים.