
מודל הכיתה ההפוכה – סטודנטים לומדים, מלמדים ומיישמים
הקורס מועבר כסדנה. הסטודנטים לומדים את חומר הלימוד באמצעות מצגות שהמרצה מכין, כל קבוצה מעבירה שיעור על אחד מנושאי הקורס, ומכילה את הידע על חברה נחקרת.
בית > למידה פעילה
למידה דרך עשייה, עצמית או משותפת, מספקת הזדמנויות להתנסויות חדשות וללמידה משמעותית.
כאן תמצאו אפשרויות מעשיות לפעילויות שבהן הסטודנטים מעורבים ונדרשים להתמודד עם מורכבות המציאות, להפעיל ולפתח יכולות וכישורים מגוונים.
הקורס מועבר כסדנה. הסטודנטים לומדים את חומר הלימוד באמצעות מצגות שהמרצה מכין, כל קבוצה מעבירה שיעור על אחד מנושאי הקורס, ומכילה את הידע על חברה נחקרת.
דרך תרגום שיתופי בקהילת לומדים בינלאומית נלמדה יצירתו של שלום עליכם, בקורס ספרות משותף לסמינר הקיבוצים ולמחלקה ללימודים יהודיים באוניברסיטת באזל בשווייץ.
הדגם מציג תהליך של למידת חקר. הסטודנטים מחולקים לקבוצות. כל קבוצה חוקרת לעומק תת נושא מתוך נושא רחב. כל קבוצה בתורה מלמדת את הנושא לשאר הסטודנטים בליווי משחקים והפעלות דיגיטליות. המתודה מתאימה ללימוד נושא רחב, הכולל כמה תתי- נושאים.
איתור תפיסות חלופיות של לומדים חיוני לקידום תהליכי הוראה למידה משמעותיים.
משחק התפקידים המקוון של To-Be
מערך הוראה של 3-2 שיעורים במהלכו הסטודנטים לומדים באופן מפורש איך לבנות פסקה טיעונית וגם כיצד ללמד כתיבה טיעונית. תוצר העבודה של המשימה המתגלגלת יכול לשמש כבסיס לפרק בסמינריון.
יצירת נורמות עבודה של קהילת
מחקרים מצביעים על קשר בין מעורבות בקרב תלמידים/סטודנטים ומידת המוטיבציה. מעורבות עשויה לחזק את תחושת המסוגלות ולהגביר את תחושת השייכות.
הדגם מציג תהליך של למידת תוכן בקבוצות המחולקות על-פי האינטליגנציות המרובות של הסטודנטים ולאחר מכן הוראת עמיתים בדרכי הוראה מגוונות על-פי האינטליגנציות השונות.