
פודקאסט כמטלת סיום ובניית מחוון והערכה שיתופיים
פודקאסט ("הסכת" בעברית) הוא תוכנית שמע, כמעין תוכנית רדיו שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. הפודקאסט עשוי להיות באורכים משתנים ובנושאי תוכן מגוונים.
בית > למידה פעילה
למידה דרך עשייה, עצמית או משותפת, מספקת הזדמנויות להתנסויות חדשות וללמידה משמעותית.
כאן תמצאו אפשרויות מעשיות לפעילויות שבהן הסטודנטים מעורבים ונדרשים להתמודד עם מורכבות המציאות, להפעיל ולפתח יכולות וכישורים מגוונים.
פודקאסט ("הסכת" בעברית) הוא תוכנית שמע, כמעין תוכנית רדיו שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. הפודקאסט עשוי להיות באורכים משתנים ובנושאי תוכן מגוונים.
ההתנסות בכלי הדיגיטלי מזמנת פעילויות למידה הנושאות אופי חקרני, התנסותי, יצירתי ומאתגר.
למידת החקר היא דרך למידה משמעותית המקדמת הבנה ומעודדת סקרנות, דיוק, שאילת שאלות, שיתוף פעולה, לקיחת אחריות ומעורבות בתהליך הלמידה.
הדגם מציג תרגול למידה של תאוריה דרך ניתוח סרטונים בכיתת עתיד. הכיתה מחולקת לקבוצות עבודה קטנות אשר עוברות בין עמדות בכיתת העתיד ובכל עמדה מוצג סרטון אחר אשר מסייע בהבנת התאוריה ומאפשר לתרגל אותה. הסרטונים אינם סרטונים על התאוריה, אלא חלקי פרקים מסדרות, מסרטים ומפרסומות המהווים הדגמה לעקרונות התאוריה.
בעזרת שני מקרנים יוצרים כיתה עם שני מוקדים: במוקד אחד מוקרן הטקסט שקוראים, ובמוקד אחר מוקרנים דימויים רלוונטיים.
תרגיל המעודד הבנה מעמיקה של הקריאה התיאורטית וחיבור בין תובנות מקריאת הטקסט לדוגמאות מוחשיות מתחומי הלימוד.
השימוש בכלים מקוונים במהלך ההוראה מאפשר, למשל, למידה עצמאית, שיתופיות, אוריינות דיגיטלית, שיח מקוון, חשיבה מסדר גבוה ואוריינות מידע.
פדגוגיה מתבוננת משלבת קשב והתבוננות בתהליך הלמידה. בשיטה זו, חוויית הלמידה אינה רק אנליטית-קוגניטיבית, אלא כוללת גם את החושים, הגוף, הדמיון, והרוח.
שימוש בכלים של מישחוק (גיימיפיקציה) וסטוריטלינג בכדי לייצר חווית גילוי וחקירה רגשית והרפתקנית