סטודנטים חוקרים ומלמדים

מודל סטודנטים חוקרים ומלמדים

הצגת הדגם: דגם הוראה זה מיושם במסגרת הקורס “אוריינות דיגיטלית”. מטרת הקורס הינה להכיר את שפת האוריינות הדיגיטלית ולהתמודד עם פיתוח מיומנויות וכלים להוראת אוריינות דיגיטלית.

הסטודנטים מתנסים בלמידה עצמית, עצמאית ושיתופית, חוקרים נושא ומיישמים תהליך של למידה והוראת הנושא לעמיתיהם. המרצה והסטודנטים שותפים לתהליך ולומדים יחד כיצד להמחיש באופן מיטבי את הנושא הנחקר לשאר הסטודנטים. כך נוצר מאגר ידע שיתופי, שעשוי לשמש כלי עזר לפרחי הוראה ולמורים בעבודת ההוראה.

לחצו על התמונה כדי לצפות בדגם בהרחבה:

רפלקציה: הדגם מתאים לקורס בו משתתפים עד 30 סטודנטים. מומלץ כי מספר הסטודנטים בכל קבוצה לא יעלה על חמישה. בפעמים הרבות בהם התנסיתי בדגם זה- הן בלמידה פנים אל פנים והן בלמידה מרחוק- מצאתי כי מתרחשת למידה רבה, מגוונת ומעניינת. הסטודנטים מעריכים את ההתנסות בלמידה קבוצתית/שיתופית בתהליך של ‘הערכה מעצבת’ והליווי הצמוד שלי כמרצה.

Padlet – לוח שיתופי

כלי זה מאפשר לכל משתתף, שקיבל הרשאה, להוסיף ללוח ‘פתק’.
הפתק יכול לכלול: טקסט, תמונה, וידאו, הקלטה קולית, שרטוט, קישור לסרטון ולאתרי אינטרנט. כל משתתף יכול להגיב לפתקים שהעלו עמיתיו. הלוח השיתופי הוא אמצעי מעולה לקידום  למידה שיתופית. אפשר להיעזר בו לפתיחת נושא או לסיכום, להיכרות בין המשתתפים, לתיאום ציפיות, לפיתוח דיון, לקיום סיעור מוחות, לאיסוף נתונים ומידע, לתכנון וניהול פרויקטים ועוד אפשרויות רבות.   

מדריך רישום מדריך רישום לפאדלט באמצעות רישיון ארגוני של מכללת סמינר הקיבוצים (קובץ PDF)

 

סרטון הדרכה על Padlet:

https://youtu.be/W6qp3nkvHgg

לנוחותכם, סרטון וובינר שהתקיים באפריל 2020 לסגל המכללה:

https://youtu.be/jEhSvluZuFg?t=35

 

מצגתלצפייה במצגת שימושים פדגוגיים בלוח שיתופי (פורמט PDF)

 

לצפייה בלוח השראה “10 רעיונות לשימוש בלוח פאדלט בקורס שלך” לחצו כאן (יפתח בלשונית חדשה).

Padlet

Mentimeter – כלי דיגיטלי ליצירת סקרים

mentimeter

מנטימטר (Mentimeter) הוא כלי דיגיטלי ליצירת סקרים ושאלונים והצגת מידע און ליין. ניתן להציג את המידע במגוון דרכים: גרפים, ענן תגים ועוד.

את שאלת הסקר אפשר לשלוח לסטודנטים, במהלך שיעור בזמן אמת (online) או כחלק מחומרי הלמידה באתר הקורס לפני השיעור.

את תגובות הסטודנטים ניתן להציג בצורות מגוונות ומעוררות דיון כדוגמת ענן מילים, גרפים ועוד.

שאלות הסקר יכולות להיות סגורות (רב-ברירה, דירוג) או שאלות פתוחות (כתיבת משפט עמדה, מילה אחת המתארת רעיון ועוד).

להלן ריכוז יתרונות השימוש במנטימטר:

● יישום כיתה הפוכה, ע”י שליחת שאלות הסקר לפני השיעור לסטודנטים לגבי מאמר או נושא שיידון בשיעור
● השתתפות מוגברת ופעילה של הסטודנטים במהלך שיעור
● פתיחות מוגברת הודות לאנונימיות הסקר
● סטודנטים מרגישים יותר מעורבים בקבלת החלטות
● לסטודנטים הזדמנות שווה להגיב
● איסוף והצגה מיידית של התגובות

מדריך רישום למנטימטרמדריך רישום למנטימטר (קובץ PDF יפתח בלשונית חדשה)

 

לנוחותכם, מצורף סרטון הדרכה מקוצר על הוספת שאלות במנטימטר (מסוג רב ברירה וענן מילים), מעבר למצב תצוגה, שיתוף הסטודנטים וייצוא תוצאות לקובץ PDF.

https://youtu.be/dgWCVYqsecI

סרטון הדרכה נוסף המבוסס על וובינר שהתקיים באפריל 2020:

https://youtu.be/_86J5UJtppw

לחצו כאן לצפייה ברעיונות לשימוש במנטימטר בעריכת ליאת ראובן (יפתח בלשונית חדשה)

רעיונות לשימוש במנטימטר

דילוג לתוכן