ברוכים הבאים לאתר השראות של סמינר הקיבוצים
דגמים ודוגמאות בהוראה




מעוניינים בליווי אישי/הדרכה? לחצו כאן

למידה היברידית
מדריך למרצה




לחצו לצפייה בסרטון ובמדריך למרצה
הקודם
הבא

למידה
פעילה

למידה פעילה

למידה דרך עשייה, עצמית או משותפת, מספקת הזדמנויות להתנסויות חדשות וללמידה משמעותית
לחצו לכניסה

דיאלוג ושיתופיות

דיאלוג ושיתופיות

יצירת הזדמנויות לאינטראקציה משמעותית בין סטודנטים, מרצים ואחרים מקדמת תהליכי למידה והפרייה הדדית
לחצו לכניסה

מיומנויות למידה

מיומנויות למידה

מיומנויות למידה מאפשרות לאתר ולאסוף מידע, להעריכו ולהשתמש בו באופן ביקורתי ויעיל
לחצו לכניסה

יצירתיות ויזמות

יצירתיות ויזמות

ביצירה טמונה אפשרות לגילוי ולחידוש. יוזמה מבטאת רצון לשנות ולהשפיע
לחצו לכניסה

הערכה
ומשוב

הערכה ומשוב

תהליכי הערכה ומישוב תורמים לבניית יכולת ניהול עצמי, מסייעים לבסס ערך עצמי-מקצועי ומקדמים התפתחות
לחצו לכניסה

למידה
דיגיטלית

למידה דיגיטלית

למידה דיגיטלית מתייחסת לשימוש בכלים דיגיטליים וכוללת בתוכה שלל כלים דיגיטליים המסייעים ברכישת ידע ומיומנויות
לחצו לכניסה

ללמד בכיתה היברידית

תקופה זו מאתגרת אותנו להתרחק מאזורי הנוחות, לשלב בין רחוק וקרוב,  פורמלי וא-פורמלי.

כזו היא גם הוראה בכיתה היברידית, המאפשרת בעזרת טכנולוגיה, פדגוגיה והוראה מתאימה ללמד את הסטודנטים/תלמידים הנוכחים בכיתה לצד אלו המצטרפים מהבית.

לצורך זה הכנו, צוותי משעול המתחדש וצוות פדגוגיה דיגיטלית, סרטון הדרכה ומדריך מפורט.

  • בחר סוג דגם

  • מיומנויות נרכשות

  • יושם במכללה

  • דגם או עזר

  • אפשרויות הדרכה

  • סביבה לימודית

  • עזרי לימוד

הקטלוג

צילום: יוני מלכא
דגם

פאזל קריאה וצפייה

תרגיל המעודד הבנה מעמיקה של הקריאה התיאורטית וחיבור בין תובנות מקריאת הטקסט לדוגמאות מוחשיות מתחומי הלימוד.

להמשך קריאה »
דגם

משחקי קופסא לימודיים

מטלת ביצוע המופנית לסטודנטים: ייצור משחק קופסא לימודי במדעי הרוח, לבתי ספר שש שנתיים לפי מחוון מפורט, בקבוצות של 3 – 5 סטודנטים.

להמשך קריאה »
חדרים ב-Zoom
דגם

שימוש בכלים מקוונים

השימוש בכלים מקוונים במהלך ההוראה מאפשר, למשל, למידה עצמאית, שיתופיות, אוריינות דיגיטלית, שיח מקוון, חשיבה מסדר גבוה ואוריינות מידע.

להמשך קריאה »
דגם

פדגוגיה מתבוננת

פדגוגיה מתבוננת משלבת קשב והתבוננות בתהליך הלמידה. בשיטה זו, חוויית הלמידה אינה רק אנליטית-קוגניטיבית, אלא כוללת גם את החושים, הגוף, הדמיון, והרוח.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן