ברוכים הבאים לאתר השראות של סמינר הקיבוצים
דגמים ודוגמאות בהוראה




מעוניינים בליווי אישי/הדרכה? לחצו כאן

למידה היברידית
מדריך למרצה




לחצו לצפייה בסרטון ובמדריך למרצה
הקודם
הבא

למידה
פעילה

למידה פעילה

למידה דרך עשייה, עצמית או משותפת, מספקת הזדמנויות להתנסויות חדשות וללמידה משמעותית
לחצו לכניסה

דיאלוג ושיתופיות

דיאלוג ושיתופיות

יצירת הזדמנויות לאינטראקציה משמעותית בין סטודנטים, מרצים ואחרים מקדמת תהליכי למידה והפרייה הדדית
לחצו לכניסה

מיומנויות למידה

מיומנויות למידה

מיומנויות למידה מאפשרות לאתר ולאסוף מידע, להעריכו ולהשתמש בו באופן ביקורתי ויעיל
לחצו לכניסה

יצירתיות ויזמות

יצירתיות ויזמות

ביצירה טמונה אפשרות לגילוי ולחידוש. יוזמה מבטאת רצון לשנות ולהשפיע
לחצו לכניסה

הערכה
ומשוב

הערכה ומשוב

תהליכי הערכה ומישוב תורמים לבניית יכולת ניהול עצמי, מסייעים לבסס ערך עצמי-מקצועי ומקדמים התפתחות
לחצו לכניסה

למידה
דיגיטלית

למידה דיגיטלית

למידה דיגיטלית מתייחסת לשימוש בכלים דיגיטליים וכוללת בתוכה שלל כלים דיגיטליים המסייעים ברכישת ידע ומיומנויות
לחצו לכניסה

ללמד בכיתה היברידית

תקופה זו מאתגרת אותנו להתרחק מאזורי הנוחות, לשלב בין רחוק וקרוב,  פורמלי וא-פורמלי.

כזו היא גם הוראה בכיתה היברידית, המאפשרת בעזרת טכנולוגיה, פדגוגיה והוראה מתאימה ללמד את הסטודנטים/תלמידים הנוכחים בכיתה לצד אלו המצטרפים מהבית.

לצורך זה הכנו, צוותי משעול המתחדש וצוות פדגוגיה דיגיטלית, סרטון הדרכה ומדריך מפורט.

  • בחר סוג דגם

  • מיומנויות נרכשות

  • יושם במכללה

  • דגם או עזר

  • אפשרויות הדרכה

  • סביבה לימודית

  • עזרי לימוד

הקטלוג

צילום: יוני מלכא
דגם

Telecollaboration

Telecollaboration is a virtual exchange lasting for one semester in which students from the English teaching department at Kibbutzim College and Ludwigsburg University of Education in Germany learn and collaborate online.

להמשך קריאה »
על הגשר כלים מגוונים אינטראקטיביים בעבודה קבוצתית
דגם

"דרמה-דילמה" – כלי אומנותי-חינוכי לפתרון קונפליקטים, פיתוח אישי, חברתי ומקצועי

השיטה מפתחת את הפוטנציאל של הפרט כיצור חברתי בעזרת יצירה, ספונטניות, טיפוח האינדיבידואל ושונות, אימפרוביזציה, עבודה קבוצתית. המשתתפים בסדנת "תיאטרון-דילמה" שותפים אמיתיים לחיפוש פטרונות לא ע"י כפיה מבחוץ אלא מרצונם החופשי ותוך התנסות אישית.

להמשך קריאה »
מודל סטודנטים חוקרים ומלמדים
דגם

סטודנטים חוקרים ומלמדים

הדגם מציג תהליך של למידת חקר. הסטודנטים מחולקים לקבוצות. כל קבוצה חוקרת לעומק תת נושא מתוך נושא רחב. כל קבוצה בתורה מלמדת את הנושא לשאר הסטודנטים בליווי משחקים והפעלות דיגיטליות. המתודה מתאימה ללימוד נושא רחב, הכולל כמה תתי- נושאים.

להמשך קריאה »
דגם

מטלה מתגלגלת בנושא כתיבה טיעונית

מערך הוראה של 3-2 שיעורים במהלכו הסטודנטים לומדים באופן מפורש איך לבנות פסקה טיעונית וגם כיצד ללמד כתיבה טיעונית. תוצר העבודה של המשימה המתגלגלת יכול לשמש כבסיס לפרק בסמינריון.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן