
Telecollaboration
Telecollaboration is a virtual exchange lasting for one semester in which students from the English teaching department at Kibbutzim College and Ludwigsburg University of Education in Germany learn and collaborate online.
תקופה זו מאתגרת אותנו להתרחק מאזורי הנוחות, לשלב בין רחוק וקרוב, פורמלי וא-פורמלי.
כזו היא גם הוראה בכיתה היברידית, המאפשרת בעזרת טכנולוגיה, פדגוגיה והוראה מתאימה ללמד את הסטודנטים/תלמידים הנוכחים בכיתה לצד אלו המצטרפים מהבית.
לצורך זה הכנו, צוותי משעול המתחדש וצוות פדגוגיה דיגיטלית, סרטון הדרכה ומדריך מפורט.
Telecollaboration is a virtual exchange lasting for one semester in which students from the English teaching department at Kibbutzim College and Ludwigsburg University of Education in Germany learn and collaborate online.
השיטה מפתחת את הפוטנציאל של הפרט כיצור חברתי בעזרת יצירה, ספונטניות, טיפוח האינדיבידואל ושונות, אימפרוביזציה, עבודה קבוצתית. המשתתפים בסדנת "תיאטרון-דילמה" שותפים אמיתיים לחיפוש פטרונות לא ע"י כפיה מבחוץ אלא מרצונם החופשי ותוך התנסות אישית.
הקורס מועבר כסדנה. הסטודנטים לומדים את חומר הלימוד באמצעות מצגות שהמרצה מכין, כל קבוצה מעבירה שיעור על אחד מנושאי הקורס, ומכילה את הידע על חברה נחקרת.
דרך תרגום שיתופי בקהילת לומדים בינלאומית נלמדה יצירתו של שלום עליכם, בקורס ספרות משותף לסמינר הקיבוצים ולמחלקה ללימודים יהודיים באוניברסיטת באזל בשווייץ.
הדגם מציג תהליך של למידת חקר. הסטודנטים מחולקים לקבוצות. כל קבוצה חוקרת לעומק תת נושא מתוך נושא רחב. כל קבוצה בתורה מלמדת את הנושא לשאר הסטודנטים בליווי משחקים והפעלות דיגיטליות. המתודה מתאימה ללימוד נושא רחב, הכולל כמה תתי- נושאים.
איתור תפיסות חלופיות של לומדים חיוני לקידום תהליכי הוראה למידה משמעותיים.
משחק התפקידים המקוון של To-Be Education משמש כמטלת סיום קורס, לצורך הערכת הלמידה, ההבנה והיישום של הסטודנטים. במשחק זה מחולקים המשתתפים באופן אקראי (ע"י המחשב)
מערך הוראה של 3-2 שיעורים במהלכו הסטודנטים לומדים באופן מפורש איך לבנות פסקה טיעונית וגם כיצד ללמד כתיבה טיעונית. תוצר העבודה של המשימה המתגלגלת יכול לשמש כבסיס לפרק בסמינריון.
יצירת נורמות עבודה של קהילת למידה (Community of practice) לפי מהלכי הערכה לשם למידה – הל"ל (Assessment for learning):מתכננים, אוספים ראיות, מיישמים, מתבוננים, מפרשים ומשפרים