סרטון אינטראקטיבי- EdPuzzle

אדפאזל מתאימה להוראה מרחוק, למודל של כיתה הפוכה או להוראה סינכרונית (בשימוש הפלטפורמה ב-live).

הפלטפורמה מאפשרת העלאת סרטונים מהמחשב האישי או שימוש בסרטונים הקיימים ברשת אשר אפשר למצוא דרך מנוע החיפוש של אדפאזל. לאחר בחירת הסרטון, אפשר לחתוך אותו כדי לקצר או להשאיר את החלקים הרלוונטים, להטמיע בסרטון שאלות מסוג רב ברירה, שאלות פתוחות או להוסיף הערה בטקסט או הערה קולית. כמו כן, לקבל נתונים לגבי התקדמותם של הסטודנטים וביצוע המטלה, ניתן לתת ציון ו/או משוב באמצעות הפלטפורמה.

* אדפאזל מאפשרת יצירה של עד 20 סרטונים בגרסה החינמית.

מצגת מצגת איך ליצור סרטון ב-Edpuzzle (קובץ PDF יפתח בלשונית חדשה)

 

מוזמנים.ות לצפות במדריך למרצה:

EdPuzzle ערכים מוספים

לוח שיתופי לתגובות מבוססות וידאו- Flip

Flip מתאימה להוראה מרחוק, ולפעילויות אסינכרוניות המשולבות עם למידה סינכרונית פנים אל פנים או מרחוק.

Flip מאפשרת הקלטה של סרטון בתגובה לשאלה (לצורך רפלקציה, שיתוף או שיקוף הלמידה, הבעת דעה, היכרות ובניית קהילה, ועוד) או למילוי משימה (ניסוי במדעים, הדגמה של תרגיל בריקוד, פרזנטציה של פרויקט, פודקאסט, ועוד), והעלאתו ללוח השיתופי. בלוח השיתופי ניתן לצפות בסרטונים של משתתפים אחרים ולהגיב, להוסיף או לתת משוב עמיתים.

Flip מבוססת על סרטוני וידאו, אך יש אפשרויות לייצוג באמצעות טקסט, אודיו, וכן ייצוגים ויזואלים מסוגים שונים. האפשרויות הן רבות ומגוונות.

שיתוף סטודנטים נעשה באמצעות קישור או קוד, ואין צורך ליצירת חשבון כדי להשתתף כסטודנט. המרצה צריך להגדיר את הרשאת הכניסה לכתובת מייל מכללתית (סיומת smkb.ac.il) כך שהקישור יוביל ללוח והמערכת תזהה את הסטודנטים.

מצגתלחצו לצפייה במצגת הדרכה (קובץ PDF יפתח בלשונית חדשה)

 

מוזמנים.ות לצפות בסרטון הסבר למרצה:

מצגת 10 דברים שכדאי לעת על פליפגריד לחצו לצפייה במצגת – 10 דברים שכדאי לדעת על פליפגריד (מצגת תיפתח בלשונית חדשה)

 

הנחיות עבור מתן תגובה ב-Flipgrid
הנחיות עבור מתן תגובה ב-Flipgrid

Google Slides

המצגת יכולה להכיל טקסטים, תמונות, קישורים, סרטונים וכדומה. המצגת מאפשרת למידה שיתופית מיטבית ומעודדת את הסטודנטים ללמידה פעילה ואקטיבית בשיעור. השימוש במצגת מתאים הן להוראה סינכרונית והן להוראה א-סינכרונית.

יתרונות השימוש במצגת Google Slides

  • שיתופיות – שיתוף המצגת עם הלומדים מאפשר עבודה משותפת בו זמנית של כל שותפי העריכה. כל הלומדים יכולים ליצור ולערוך תוכן פעיל באותה המצגת בו זמנית.
  • יצירת הזדמנות לאינטראקציה עם הלומדים – המצגת מתאימה להפעלה אקטיבית של הלומדים וליצירת אינטראקציה איתם במהלך השיעור. ניתן לערוך שיח וירטואלי עם הלומדים הכולל שאלות ותגובות המתעוררות תוך כדי הצגת המצגת.
  • מעקב ובקרה – קיימת אפשרות לצפייה בהיסטוריית הגרסאות של המצגת, לרבות צפייה בשם מבצע השינוי וכן צפייה בתאריך ובשעה בה נערכו השינויים.
  • זמינות – המצגת זמינה מכל מחשב.
  • אחסון קל ונוח – המצגת נשמרת באופן אוטומטי בסביבת Google Drive ואין צורך לבצע שמירה של השינויים שנערכו בה.

לצורך יצירת מצגת יש להתחבר לחשבון הגוגל שלכם על-ידי הקלדת כתובת המייל והסיסמה. להתחברות לחצו על הקישור הבא:  https://www.google.co.il/

מדריך רישום

לנוחותכם, מדריך “צעד אחר צעד” לשימוש במצגת Google Slides, המפרט את אופן הכניסה למצגת, אפשרויות היצירה השונות בה ודרכי השיתוף המוצעות.

 

מוזמנים.ות לצפות בסרטון הדרכה למרצים:

מצגות Pear Deck

PearDeck
לאחר התקנת התוסף של pear deck ב google slides ניתן ליצור מצגות בעזרת טמפלטים שונים ומיוחדים הכוללות שאלות ומשימות מגוונות לסטודנטיות המערבות אותן בתהליך הלמידה. לאחר שהמצגת נשלחת לסטודנטיות, הן נכנסות אליה, באופן מאד פשוט, עם קוד ולומדות אותה. המרצה יכולה לראות את תשובותיהן דרך דף הבית שלה באתר pear deck.

במצגת ניתן לשלב משימות המוטמעות בה, אשר המענה עליהן הנו בתוך המצגת, סרטונים, קישורים והפניות למשימות בדפים אחרים (כמו גוגל דוקס, דף עבודה ב wize, ב-padlet ועוד). הטמפלטים השונים למצגת מגוונים מאד, אטקרטיביים וכוללים הצעות לפעילויות שונות ולשלבים שונים של השיעור. ל-pear deck יש גרסה חינמית וגרסה מורחבת יותר בתשלום. הגרסה החינמית מספיקה בהחלט.

מצגת Pear Deck לדוגמה (יש להיכנס עם חשבון Gmail). המצגת בפורמט SlideShare למי שאין חשבון Gmail.

MOODLE – פלטפורמה לניהול הלמידה ולאתר מלווה קורס

במכללת סמינר הקיבוצים  פלטפורמה זו עומדת לרשות המרצים לניהול הלמידה של כלל הקורסים. כאשר סטודנטים נרשמים לקורס מסוים, הם מצורפים באופן אוטומטי לרשימת הלומדים באותו קורס.  מערכת התמיכה הטכנית במכללה מעניקה גיבוי ותמיכה לכל הקורסים המתנהלים ב MOODLE.  

 

בדף עזר זה מרוכזים דפי הדרכה, סרטוני הדרכה והקלטות של הדרכות בנושא השימוש ב-MOODLE.

בסרטון הבא הקלטה של הדרכה סינכרונית בנושא מטלות לסטודנטים במודל:

לנוחותכם, מצורף ההדרכה קובץ מטלות לסטודנטים בשיעור אסינכרוני המתנהל במודל (פורמט PDF).

מדריכים נוספים: 

לנוחותכם ריכזנו כאן מדריכים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

כיצד לשכפל תכנים שנוצרו בקורס אחד ולייבא אותם לקורס אחר: יבוא פריטים מקורס לקורס – דף הדרכה (פורמט PDF)

כיצד ליצור ולנהל  פורום/ים לשימוש קבוצות שונות מקרב משתתפי הקורס: יצירת פורומים קבוצתיים  – דף הדרכה (פורמט PDF)

מוזמנים.ות לצפות בסרטון הדרכה למרצה:

 

טופס גוגל – Google Form

Survey Google Forms

יישום כיתה הפוכה באמצעות הטופס, יתאפשר ע”י שליחתו לסטודנטים לאחר קריאת מאמר או לאחר צפייה בסרטון עם מספר שאלות לגבי המאמר או הסרטון. תשובות הסטודנטים מתקבלות מיידית והמרצה יכול למקד את השיעור בנושא לפי בקיאות הסטודנטים בחומר הלימוד.

בלמידה מרחוק או ביישום של כיתה הפוכה, תוכלו לשלוח קישור לשאלון/מבדק לפני השיעור, להוסיף את הקישור לאתר הקורס במוודל, או לשלוח לסטודנטים במייל.

תוכלו לשלוח את השאלון לסטודנטים לאחר השיעור לתרגול של חומר הלימוד והם יקבלו משוב מיידי על תשובותיהם מבלי שתצטרכו לבדוק כל שאלון בצורה ידנית.

בהדרכה בסרטון המצורף נראה כיצד להפוך טופס שאלון למבדק, כיצד להגדיר מפתח תשובות לכל שאלה וכיצד להגדיר ניקוד ומשובים לכל שאלה וכיצד להוסיף סרטון מיוטיוב לשאלון.
כמו כן, נציג את האפשרות לראות במרוכז את תוצאות כל השאלות והבחנים במקום אחד (כולל יצוא לקובץ אקסל).

https://youtu.be/RtRcKPoFmCs

למעוניינים מצורף קובץ ההדרכה בפורמט PDF.

פוסטר מקוון (Glogster)

גלוגסטר הוא פלטפורמה המאפשרת ליצור פוסטרים או כרזות דיגיטליות, המשלבים טקסט, קישורים, תמונות, קובצי קול וקובצי וידאו. הכלי יכול לשמש כאמצעי ללמידה בכיתה וכאמצעי להערכה חלופית, וכן להצגת פוסטר מדעי בכנסים וימי עיון.

בתמונה שלהלן ניתן לראות דוגמה לאפשרויות הריבוד של הפוסטר:

אפשרויות הריבוד של Glog
לחצו על התמונה להגדלה

ניתן להשתמש בפוסטרים הדיגיטליים לצרכי הוראה והערכה, וכן לצורך הצגת מחקרים או עבודות גמר/תזה בכנסים וימי עיון. פוסטר מקוון במקרה זה ייכתב תוך שמירה על הסטנדרטים המקובלים בהצגת פוסטר מדעי (הצגת רקע תיאורטי, היבטים מתודולוגיים, ממצאים, דיון וכו’).

להלן קישור לפוסטר מקוון של הסטודנטית מיטל נאמן שהוצג במסגרת יום עיון שהתקיים בתשע”ח בתכנית לתואר שני “הערכה בחינוך”: שלום למורה בכיתה א’-ייחודה של המורה בכיתה א. הפוסטר מציג את עבודת הגמר של אחת הבוגרות, ומלבד טקסט, קישורים ותמונות, שולב בו סרטון בו הבוגרת סיפרה על תרומתה של עבודת המחקר לעשייתה כיום בבית הספר:

פוסטר מקוון גלוגסטר – לחצו על התמונה להגדלה

מדריך ליצירת פוסטר אינטראקטיבי ב-Glogster (משרד החינוך)

אתר Glogster

Padlet – לוח שיתופי

כלי זה מאפשר לכל משתתף, שקיבל הרשאה, להוסיף ללוח ‘פתק’.
הפתק יכול לכלול: טקסט, תמונה, וידאו, הקלטה קולית, שרטוט, קישור לסרטון ולאתרי אינטרנט. כל משתתף יכול להגיב לפתקים שהעלו עמיתיו. הלוח השיתופי הוא אמצעי מעולה לקידום  למידה שיתופית. אפשר להיעזר בו לפתיחת נושא או לסיכום, להיכרות בין המשתתפים, לתיאום ציפיות, לפיתוח דיון, לקיום סיעור מוחות, לאיסוף נתונים ומידע, לתכנון וניהול פרויקטים ועוד אפשרויות רבות.   

מדריך רישום מדריך רישום לפאדלט באמצעות רישיון ארגוני של מכללת סמינר הקיבוצים (קובץ PDF)

 

סרטון הדרכה על Padlet:

https://youtu.be/W6qp3nkvHgg

לנוחותכם, סרטון וובינר שהתקיים באפריל 2020 לסגל המכללה:

https://youtu.be/jEhSvluZuFg?t=35

 

מצגתלצפייה במצגת שימושים פדגוגיים בלוח שיתופי (פורמט PDF)

 

לצפייה בלוח השראה “10 רעיונות לשימוש בלוח פאדלט בקורס שלך” לחצו כאן (יפתח בלשונית חדשה).

Padlet

Nearpod – עזר דיגיטלי

nearpod_logo

כלי דיגיטלי המאפשר שיתוף תכנים ומתן משימות לתלמידים. הכלי עובד בכל אמצעי הקצה: מחשב, סמארטפון, טאבלט. התלמידים מתחברים למצגת המורה על ידי קוד שהמורה מפיק/ה או באמצעות קישור וצופים במצגת המורה על אמצעי הקצה שלהם. המורה שולט/ת במצגת ומפעיל את התלמידים בפעילויות.

מדריך רישום

מדריך רישום לתוכנת נירפוד (יפתח בלשונית חדשה)

 

בסרטון הבא מדריך קצר ליצירת מצגת אינטראקטיבית ושאלון רב-ברירה (Quiz) בנירפוד:

בסרטון הבא וובינר הדרכה לסגל כיצד ליצור שיעור חדש, להוסיף שקופית תוכן ושקופית מידע:

 

דילוג לתוכן